Exercicis de QML
El títol (que surt a la part alta de la finestra d'execució) de cada exercici serà exXY - 1rCognom 2nCognom Nom (essent XY el número d'exercici).
Documenteu a un arxiu de tipus pdf els aspectes més importants de cada exercici. El nom de l'arxiu ha de ser dam2_qmlExXY_1rCognom2nCognomNom.pdf (essent XY el número d'exercici). Feu un arxiu comprimit que contingui l'arxiu dam2_qmlExXY_1rCognom2nCognomNom.pdf i els codis de la solució a una carpeta. El nom de l'arxiu comprimit ha de ser dam2_qmlExXY_1rCognom2nCognomNom.zip (essent XY el número d'exercici).
Quan es demani que trameteu les vostres solucions, ho fareu en correus electrònics diferents per a cada exercici. No trameteu més d'un exercici per correu electrònic. El tema del correu serà dam2_qmlExXY_1rCognom2nCognomNom (essent XY el número d'exercici).
En cas de detectar-se dues solucions idèntiques, els dos titulars de l'exercici seran puntuats amb un zero (sense tenir en compte qui ho ha tramès primer o que sigui evident qui ho ha desenvolupat). L'excepció a aquesta norma serà a on la solució sigui molt senzilla.
Introducció
- ex01) Feu un programa en QML que al principi hi surti un quadrat vermell centrat. Al prémer la tecla B hi sortirà de color blau, al prémer la tecla G hi sortirà de color verd i al prémer la tecla R torna a ser vermell.
- ex02) Feu un programa en QML a on hi aparegui centrat, horitzontalment i vertical, ben gros i en negreta el nom Escola del Clot. Al prémer la tecla + la lletra es farà més grossa. I al prémer la tecla - la lletra es farà més petita.
- ex03) Feu un programa que hi surti el text, centrat a la finestra, "Comptador: 0" de color vermell. Al prémer el botó + incrementarà el valor del comptador, i al prémer el botó '-' es decrementarà. Al prémer la tecla N el text serà de color negre i al prémer V tornarà a ser de color vermell.
MQTT
- ex04) Feu que el projecte quickpublication, present als exemples de la biblioteca QtMqtt, admeti usuari i contrasenya
- ex05) Feu que el projecte quicksubscription, present als exemples de la biblioteca QtMqtt, admeti usuari i contrasenya
Connexió entre el frontal QML i el rerefons en C++
- ex06) Feu pel vostre compte els codis comentats als 10 vídeos de Connexió entre el frontal QML (frontend) i el rerefons en C++ (backend) presents a Vídeos QML
- ex07) Feu un rerefons en C++ connectat al protocol MQTT. La configuració dels paràmetres MQTT no són d'accés transparent a l'usuari i hi seran encastats dins del codi. El frontal haurà de tenir un botó (amb la forma que vulgueu) que serà capaç d'engegar i apagar el led 10 de la placa IoT-02 i visualitzarà quan s'ha premut el botó I35 i quan es deixa de prémer.
- ex8) Feu un rerefons en C++ connectat al protocol MQTT. El frontal tindrà dues pantalles lliscants (a l'estil de l'exemple QML swipe). La primera pantalla permetrà editar els paràmetres de la connexió MQTT (broker, usuari, contrasenya i noms dels temes de publicació i subscripció). Per defecte hi haurà uns valors funcionals, però modificables. La segona pantalla haurà de tenir un botó (amb la forma que vulgueu) que serà capaç d'engegar i apagar el led 10 de la placa IoT-02 i visualitzarà quan s'ha premut el botó I35 i quan es deixa de prémer. A la part superior de la segona pantalla dirà si la connexió al broker MQTT és reeixida, o no (indicant-ho amb color vermell si no ho és, i verd si hi ha connexió).