Diferència entre revisions de la pàgina «Exercicis de QML»
Salta a la navegació
Salta a la cerca
m (→Introducció) |
m (→Introducció) |
||
Línia 6: | Línia 6: | ||
* ex3) Feu un programa que hi surti el text, centrat a la finestra, "Comptador: 0" de color vermell. Al prémer el botó + incrementarà el valor del comptador, i al prémer el botó '-' es decrementarà. Al prémer la tecla N el text serà de color negre i al prémer V tornarà a ser de color vermell. | * ex3) Feu un programa que hi surti el text, centrat a la finestra, "Comptador: 0" de color vermell. Al prémer el botó + incrementarà el valor del comptador, i al prémer el botó '-' es decrementarà. Al prémer la tecla N el text serà de color negre i al prémer V tornarà a ser de color vermell. | ||
+ | |||
+ | = MQTT = | ||
+ | |||
+ | * ex4) Feu que el projecte '''quickpublication''' admeti usuari i contrasenya | ||
+ | |||
+ | * ex5) Feu que el projecte '''quicksubscription''' admeti usuari i contrasenya | ||
= Connexió entre el frontal QML i el rerefons en C++ = | = Connexió entre el frontal QML i el rerefons en C++ = |
Revisió del 14:58, 20 gen 2021
Introducció
- ex1) Feu un programa en QML que al principi hi surti un quadrat vermell centrat. Al prémer la tecla B hi sortirà de color blau, al prémer la tecla G hi sortirà de color verd i al prémer la tecla R torna a ser vermell.
- ex2) Feu un programa en QML a on hi aparegui centrat, horitzontalment i vertical, ben gros i en negreta el nom Escola del Clot. Al prémer la tecla + la lletra es farà més grossa. I al prémer la tecla - la lletra es farà més petita.
- ex3) Feu un programa que hi surti el text, centrat a la finestra, "Comptador: 0" de color vermell. Al prémer el botó + incrementarà el valor del comptador, i al prémer el botó '-' es decrementarà. Al prémer la tecla N el text serà de color negre i al prémer V tornarà a ser de color vermell.
MQTT
- ex4) Feu que el projecte quickpublication admeti usuari i contrasenya
- ex5) Feu que el projecte quicksubscription admeti usuari i contrasenya
Connexió entre el frontal QML i el rerefons en C++
- ex4) Feu pel vostre compte els codis comentats als 10 vídeos de Connexió entre el frontal QML (frontend) i el rerefons en C++ (backend) presents a Vídeos QML
- ex5) Feu un rerefons en C++ connectat al protocol MQTT. La configuració dels paràmetres MQTT no són d'accés transparent a l'usuari i hi seran encastats dins del codi. El frontal haurà de tenir un botó (amb la forma que vulgueu) que serà capaç d'engegar i apagar el led 10 de la placa IoT-02 i visualitzarà quan s'ha premut el botó I35 i quan es deixa de prémer.
- ex6) Feu un rerefons en C++ connectat al protocol MQTT. El frontal tindrà dues pantalles lliscants (a l'estil de l'exemple QML swipe). La primera pantalla permetrà editar els paràmetres de la connexió MQTT (broker, usuari, contrasenya i noms dels temes de publicació i subscripció). Per defecte hi haurà uns valors funcionals, però modificables. La segona pantalla haurà de tenir un botó (amb la forma que vulgueu) que serà capaç d'engegar i apagar el led 10 de la placa IoT-02 i visualitzarà quan s'ha premut el botó I35 i quan es deixa de prémer. A la part superior de la segona pantalla dirà si la connexió al broker MQTT és reeixida, o no (indicant-ho amb color vermell si no ho és, i verd si hi ha connexió).