SM3 i EH2 - 1r d'ASIX, DAW i DAM (SM3: Fonaments de Programació. EH2: Programació de sistemes encastats) 2024-2025
Contingut
Correspondència entre el seminari SM3 i espai d'habilitats EH3 amb l'organització del M03 (UF1, UF2 i UF3) i el M14/M16 (UF1)
Organització del mòdul 3 (UF1, UF2 i UF3) i el mòdul 14 (UF1) de DAW
Organització del mòdul 3 (UF1, UF2 i UF3) i el mòdul 16 (UF1) d'ASIX
Calendari del curs 2023-2024 per setmanes
Per a saber a quines dates correspon cada setmana:
Correspondència entre el SM3 i l'EH3 amb les unitats formatives M03UF1, M03UF2 i M03UF3
ASIX
DAW / DAM
40% de l'EH3 (Resultats d'aprenentatge M03UF1)
40% del SM3 (Continguts M03UF1)
25% de l'EH3 (Resultats d'aprenentatge M03UF2)
25% del SM3 (Continguts M03UF2)
20% de l'EH3 (Resultats d'aprenentatge M03UF3)
20% del SM3 (Continguts M03UF3)
15% de l'EH3 (Resultats d'aprenentatge de sistemes encastats) Es farà servir emulador TinkerCad i Wokwi. Físicament Arduino, robot i Raspberry Pi W.
* Conèixer les aplicacions i metodologia de desenvolupament dels sistemes encastats. * Conèixer l'arquitectura del maquinari d'un sistema encastat. * Conèixer els models de programació d'un sistema encastat. * Saber desenvolupar una aplicació bàsica que faci ús de les funcionalitats mínimes d'un sistema encastat. * Utilitzar biblioteques de programació en aquests sistemes. * Conèixer les eines més utilitzades per a desenvolupar i avaluar una aplicació per a un sistema encastat. * Depurar programari en sistemes encastats.
15% del SM3 (Continguts de sistemes encastats) Es farà servir emulador TinkerCad i Wokwi. Físicament Arduino, robot i Raspberry Pi W.
* Introducció als sistemes encastats * Maquinari d'un sistema encastat * Programari i models de programació d'un sistema encastat * Sistemes operatius per a sistemes encastats * Eines de testeig i avaluació de sistemes encastats
Normes i avaluació
Aquestes normes i criteris d'avaluació, aplicables al curs 2023-2024, prevalen sobre qualsevol informació relativa a cursos anteriors.
Normes
Aquest tros és un extracte de la guia de l'alumne 2018-2019 (segueix vigent al curs 2023-2024, si el tutor no diu el contrari):
L'assistència a les activitats lectives és un deure dels alumnes. L'assistència dels alumnes és la condició necessària que permet l'aplicació de l'avaluació contínua.
Per al bon funcionament de les activitats del centre, cal que la puntualitat sigui respectada rigorosament per tothom.
Es comptarà com a falta d'assistència a classe l'absència d'aquell alumne que no ha pogut entrar perquè hi arriba tard:
• Entre 5 minuts i ½ hora, es comptarà ½ hora de falta d'assistència.
• Més de ½ hora es comptarà 1 hora de falta d'assistència.
• La resta de forma anàloga en fraccions d' 1 hora lectiva (enguany de 55 minuts).
Avaluació
Els alumnes seran avaluats de forma contínua, sempre que la seva assistència a la unitat formativa sigui superior o igual al 80%. Per tant, si les faltes d'assistència superen el 20% de les hores corresponents a la unitat formativa, l'alumne perd el dret a l'avaluació contínua en convocatòria ordinària.
Com a avaluació continuada, s'entén el conjunt d'activitats i/o exercicis que es realitzen dins les classes i els exàmens parcials que es proposen dins de cada unitat formativa. En cap cas l'alumne perdrà el dret a l'avaluació en segona convocatòria (extraordinària).
Documentació
Què és el pensament computacional?
DECRET 197/2013, de 23 de juliol, pel qual s’estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior d’administració de sistemes informàtics en xarxa
DECRET 260/2013, de 3 de desembre, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior de desenvolupament d'aplicacions multiplataforma.
DECRET 199/2015, de 15 de setembre, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior de desenvolupament d'aplicacions web.
Algorismes
Editor de diagrames de flux en línia
Exercicis bàsics de pesudocodi - Ex01
Scratch / Snap!
Com fer anar la consola de videojocs iNNEXT a Scratch 1.4
Pàgina web oficial de l'Scratch
Introducció a la programació amb Scratch
Tutorial prácticas SCRATCH para profesores y principìantes de Javier Fernández Panadero
Vídeos de com fer alguns programes en Scratch d'en Frank Sabaté
Python
Prácticas de programación con Python d'en Javier Fdez Panadero
Llenguatge Python d'Enric Mieza
Transparencias para Taller de Python en la ETSIIT de la Universidad de Granada de psicobyte.com
The Python Tutorial de la Python Software Foundation
El tutorial de Python de Guido Van Rossum
How to learn to program in Python with a Raspberry Pi?
Automate the Boring Stuff with Python d' Al Sweigart
Depuració de Python emprant IDLE
Python a la wiki
Pràctiques d'introducció a Python
Condicionals en Python
Exercicis de condicions en Python
Estructures repetitives, o bucles, en Python
Estructures repetitives, o bucles, en Python
Exercicis d'estructures de control repetitives en Python
Fonaments de gestió de fitxers, estructures i gestió dinàmica de memòria
Fonaments de gestió de fitxers, estructures i gestió dinàmica de memòria
Jupyter Notebook
C
ideone (Compilador de C i Python en línia)
onlinegdb (Compilador de C i Python en línia)
edube's sandbox (Compilador de C en línia)
codepad (Compilador de C i Python en línia)
onecompiler (Compilador de C en línia)
Fonaments de Programació. Llenguatge C/C++ de Francisco Javier Ruiz i Lluís Lores Marco
The C Programming Language de Kerninghan & Ritchie
Jupyter Notebook
Exercicis
Exercicis emprant condicionals en C i Python
Pràctiques amb el robot versió 6
Arrel genèrica del curs 2022-2023
Arrel genèrica del curs 2023-2024
Pàgina principal de la Nova FP
Seguiment de la tutoria accidental de DAW