SMX. Temari del mòdul d'Introducció a la programació. Curs 2024-2025

De binefa.com
La revisió el 14:43, 13 set 2024 per Jordi Binefa (discussió | contribucions) (Es crea la pàgina amb «= Mòdul professional: Introducció a la programació = Durada: 66 hores. Associat al cicle CFGM Sistemes microinformàtics i xarxes (CFPM IC10) Unitats formatives q...».)
(dif) ← Versió més antiga | Versió actual (dif) | Versió més nova → (dif)
Salta a la navegació Salta a la cerca

Mòdul professional: Introducció a la programació[modifica]

Durada: 66 hores.

Associat al cicle CFGM Sistemes microinformàtics i xarxes (CFPM IC10)

Unitats formatives que el componen:

UF1: Introducció a la programació: 66 hores

Introducció a la programació[modifica]

Resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació[modifica]

RA1[modifica]

1. Reconeix l'estructura d'un programa informàtic, identificant i relacionant els elements propis del llenguatge de programació utilitzat.

1.1. Identifica els blocs que componen l'estructura d'un programa informàtic.

1.2. Crea programes utilitzant entorns integrats de desenvolupament.

1.3. Identifica els diferents tipus de variables i la utilitat específica de cadascun.

1.4. Modifica el codi d'un programa per crear i utilitzar variables.

1.5. Crea i utilitza constants i cadenes literals.

1.6. Classifica, reconeix i utilitza els operadors del llenguatge.

1.7. Segueix les normes essencials d’una programació estructurada.


RA2[modifica]

2. Utilitza correctament tipus de dades simples i compostes emprant les estructures de control adients.

2.1. Escriu algorismes simples.

2.2. Escriu i prova programes senzills reconeixent i aplicant els fonaments de la programació.

2.3. Utilitza estructures de dades simples.

2.4. Escriu i prova codi que faci ús de les estructures de selecció.

2.5. Realitza operacions bàsiques i de tractament de caràcters.

2.6. Utilitza funcions de les llibreries que proporciona el llenguatge de programació.

2.7. Comenta i documenta adequadament els programes realitzats.

Continguts[modifica]

1. Estructura d’un programa informàtic:

1.1. Blocs d’un programa informàtic.

1.2. Entorns de desenvolupament i programació.

1.3. Variables. Tipus i utilitat.

1.4. Utilització de variables.

1.5. Constants. Tipus i utilització.

1.6. Operadors del llenguatge de programació.

1.7. Fonaments de programació estructurada.


2. Tipus de dades simples i compostes. Programació estructurada:

2.1. Introducció a l’algorísmica.

2.2. Disseny d’algorismes bàsics.

2.3. Prova de programes.

2.4. Tipus de dades simples i compostes.

2.5. Estructures de selecció.

2.6. Tractament de caràcters.

2.7. Comentaris al codi.

2.8. Documentació dels programes.

Nuclis d'activitat[modifica]

NA1) Programació per blocs[modifica]

Es fa durant el 1r trimestre (Des de la setmana S1 fins la S11 - Les 33 setmanes del curs 2024-2025 -)

El projecte final de l'NA1: Felicitació de Nadal animada fent servir programació per blocs.

NA2) Introducció a Python. Primera part[modifica]

Es fa durant el 2n trimestre (Des de la setmana S12 fins la S21 - Les 33 setmanes del curs 2024-2025 -).

Introducció al Python i ús de biblioteques.

El projecte final de l'NA3: Projecte en Python. Primera part.

NA3) Introducció a Python amb Tkinter. Segona part[modifica]

Es fa durant el 3r trimestre (Des de la setmana S22 fins la S33 - Les 33 setmanes del curs 2024-2025 -)

Aprofundiment en la introducció al Python i ús de biblioteques. Ús de la biblioteca Tkinter per a fer interfícies gràfiques d'usuari.

El projecte final de l'NA3: Projecte en Python. Segona part.