2n SMX-B per dies. Curs 2020-2021
Contingut
- 1 Horari a partir del 18 de gener
- 2 Teleconferència
- 3 Algunes classes
- 3.1 20210112 (1h presencial)
- 3.2 20201218 (1h síncrona)
- 3.3 20201215 (1h presencial)
- 3.4 20201211 (1h síncrona)
- 3.5 20201204 (1h síncrona) Darrer dia de lliurament
- 3.6 20201201 (1h presencial)
- 3.7 20201127 (1h síncrona)
- 3.8 20201124 (1h presencial)
- 3.9 20201120 (1h síncrona)
- 3.10 20201117 (1h presencial)
- 3.11 20201113 (1h síncrona)
- 3.12 20201110 (1h presencial)
- 3.13 20201104
- 3.14 20201028
- 3.15 20201021
- 3.16 20201014
- 3.17 20200930
- 3.18 20200925
- 3.19 20200922
- 3.20 20200916
Horari a partir del 18 de gener
Teleconferència
Adreça de la teleconferència al curs 2020-2021
Algunes classes
20210112 (1h presencial)
20201218 (1h síncrona)
repàs de codis en Python. A on ho vam deixar el darrer dia que vam fer Python.
Exercicis de condicions en Python
20201215 (1h presencial)
Com fer anar la consola de videojocs iNNEXT a Scratch 1.4
20201211 (1h síncrona)
Seguim per aquí. A on ho vam deixar el darrer dia que vam fer Python.
20201204 (1h síncrona) Darrer dia de lliurament
Darrer dia de lliurament del treball del 1r trimestre.
20201201 (1h presencial)
Comencen les correccions de qui hagi acabat el treball del 1r trimestre.
20201127 (1h síncrona)
Estava previst seguir per aquí. Degut a la petició dels alumnes, teniu temps per a desenvolupar el treball final del 1r trimestre.
20201124 (1h presencial)
Explicació del treball del 1r trimestre. Fer amb Snap! o Scratch una felicitació de Nadal o un joc inspirat amb un tema nadalenc.
20201120 (1h síncrona)
Pràctiques d'introducció a Python - SMX
20201117 (1h presencial)
20201113 (1h síncrona)
1r codi de prova:
""" Això són comentaris """ print ("Hola 2n d'SMX-A") # Un altre comentari
Partint de les 10 primeres pàgines d'aquest TutorialPython3.pdf.
1- Què és Python3?
2- El llenguatge Python es compila o s'interpreta? El Python s'interpreta
3- Podríem fer servir el llenguatge Python com a una calculadora?
4 Sumeu en Python 2 + 2
5- Hem d'utilitzar parèntesis en Python?
6- Dividiu 14 entre 7 Python
7- Multipliqueu 4 per 23 en Python
8- Com assignar un valor a una variable en Python?
9- Python pot manipular cadenes de text, com poden ser expressades?
10- Les cadenes de text poden ser concatenades ( enganxades juntes ). Amb amb quin operador?
Pràctiques d'introducció a Python - SMX
20201110 (1h presencial)
20201104
Exercici: L'algorisme 3n+1
Primer feu el diagrama de flux i després l'implementeu amb Snap! o Scratch. Heu de desar les captures del diagrama de flux i el vostre codi.
El problema que es planteja aquí és estudiar un dels algoritmes més clàssics no resolts de la ciència de l'Algorísmica: l'algorisme 3n+1. Considerem el següent algoritme:
- entrar n
- imprimir n (digues n durant 0.5 segons) <-- Dins d'un bucle infinit (per sempre)
- si n =1 aleshores ACABA EL PROGRAMA (atura tot)
- si n es senar aleshores n=3n+1
- en cas contrari, és a dir, si n és parell, aleshores n=n/2
- tornar a la línia d'imprimir n
Per exemple, donat el número 22 el programa imprimiria la següent seqüència de números: 22 11 34 17 52 26 13 40 20 10 5 16 8 4 2 1. Aquesta seqüència rep el nom de cicle del número 22. Aquest és un cicle de longitud 16.
És una conjectura no demostrada que aquest algorisme acaba sempre, és a dir, que el cicle de tot nombre enter és un cicle finit.
Feu un programa que escrigui el cicle d'un número entrat per teclat. Podeu fer servir el programa per investigar cicles grans i cicles petits. Per exemple, els números de la forma 2^n (2,4,8,16,32,64,128, ...) tenen un cicle curt...
20201028
1r Exercici) Feu un programa anomenat 20201028_ex01.xml, una captura anomenada 20201028_ex01.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201028_ex01_flux.png que faci:
- Declareu la variable n. Al prémer la bandera verda s'instancia al valor 0.
- Al prémer la tecla + la variable s'incrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.
- Al prémer la tecla - la variable es decrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.
2n Exercici) Feu un programa anomenat 20201028_ex02.xml, una captura anomenada 20201028_ex02.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201028_ex02_flux.png que faci:
- Pregunti un número del 0 al 10.
- Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.
3r Exercici) Feu un programa anomenat 20201028_ex03.xml, una captura anomenada 20201028_ex03.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201028_ex03_flux.png que faci (aprofiteu l'exercici anterior):
- Pregunti un número del 0 al 10.
- Si el número és inferior a 0 o superior a 10, el programa ens indicarà que som fora del ventall de valors permesos i ens tornarà a preguntar fins que escrivim un valor entre 0 i 10, ambdós inclosos.
- Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.
20201021
Exercici) Emprant Snap! feu un programa que llegeixi un any i us digui si és de traspàs. (Considerarem any és de traspàs si és un número divisible per 4, però no si és divisible per 100, excepte que també sigui divisible per 400). El nom d'aquest programa serà any_traspas i es desarà com a any_traspas.xml.
Exemples d'anys de traspàs: 2020, 2000
Exemples d'anys que no són de traspàs: 2021, 1900
Per a verificar en línia si un any és de traspàs o no
20201014
20200930
Captures del comptador emprant variable
20200925
Editor de diagrames de flux en línia
20200922
Repàs d'ordres del sistema operatiu GNU/Linux - 2a setmana del curs 2020-2021