2n SMX-B per dies. Curs 2020-2021

De binefa.com
Salta a la navegació Salta a la cerca

Teleconferència

Adreça de la teleconferència al curs 2020-2021

Algunes classes

20201104

Exercici: L'algorisme 3n+1

Primer feu el diagrama de flux i després l'implementeu amb Snap! o Scratch

El problema que es planteja aquí és estudiar un dels algoritmes més clàssics no resolts de la ciència de l'Algorísmica: l'algorisme 3n+1. Considerem el següent algoritme:

  • entrar n
  • imprimir n (digues n durant 0.5 segons)
  • si n =1 aleshores ACABA EL PROGRAMA
  • si n es senar aleshores n=3n+1
  • en cas contrari, és a dir, si n és parell, aleshores n=n/2
  • tornar a la línia d'imprimir n

Per exemple, donat el número 22 el programa imprimiria la següent seqüència de números: 22 11 34 17 52 26 13 40 20 10 5 16 8 4 2 1. Aquesta seqüència rep el nom de cicle del número 22. Aquest és un cicle de longitud 16.

És una conjectura no demostrada que aquest algorisme acaba sempre, és a dir, que el cicle de tot nombre enter és un cicle finit.

Feu un programa que escrigui el cicle d'un número entrat per teclat. Podeu fer servir el programa per investigar cicles grans i cicles petits. Per exemple, els números de la forma 2^n (2,4,8,16,32,64,128, ...) tenen un cicle curt...


Material penjat el dia d'avui

20201028

1r Exercici) Feu un programa anomenat 20201028_ex01.xml, una captura anomenada 20201028_ex01.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201028_ex01_flux.png que faci:

  • Declareu la variable n. Al prémer la bandera verda s'instancia al valor 0.
  • Al prémer la tecla + la variable s'incrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.
  • Al prémer la tecla - la variable es decrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.

2n Exercici) Feu un programa anomenat 20201028_ex02.xml, una captura anomenada 20201028_ex02.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201028_ex02_flux.png que faci:

  • Pregunti un número del 0 al 10.
  • Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.

3r Exercici) Feu un programa anomenat 20201028_ex03.xml, una captura anomenada 20201028_ex03.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201028_ex03_flux.png que faci (aprofiteu l'exercici anterior):

  • Pregunti un número del 0 al 10.
  • Si el número és inferior a 0 o superior a 10, el programa ens indicarà que som fora del ventall de valors permesos i ens tornarà a preguntar fins que escrivim un valor entre 0 i 10, ambdós inclosos.
  • Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.


Material penjat el dia d'avui

20201021

Exercici) Emprant Snap! feu un programa que llegeixi un any i us digui si és de traspàs. (Considerarem any és de traspàs si és un número divisible per 4, però no si és divisible per 100, excepte que també sigui divisible per 400). El nom d'aquest programa serà any_traspas i es desarà com a any_traspas.xml.

Exemples d'anys de traspàs: 2020, 2000

Exemples d'anys que no són de traspàs: 2021, 1900

Per a verificar en línia si un any és de traspàs o no


Material penjat el dia d'avui

20201014

Material penjat el dia d'avui

20200930

Captures del comptador emprant variable

20200925

Editor de diagrames de flux en línia

20200922

Repàs d'ordres del sistema operatiu GNU/Linux - 2a setmana del curs 2020-2021

20200916

Teleconferència 16 de setembre de 2020

Captura de codis Snap!