Diferència entre revisions de la pàgina «Organització SM3 i EH2. Curs 2024-2025»
m |
m (→Curs 2024-2025) |
||
Línia 1: | Línia 1: | ||
− | = Curs 2024-2025 = | + | = Curs 2024-2025 = |
+ | ==Mòdul professional 0485 - Programació (Seminari SM3: 75h) - Fonaments de Programació == | ||
+ | === COMPETÈNCIES PROFESSIONALS,PERSONALS I SOCIALS === | ||
+ | a) Configurar i explotar sistemes informàtics, adaptant la configuració lògica del sistema segons les necessitats d’ús i els criteris establerts. | ||
+ | |||
+ | e) Desenvolupar aplicacions web amb accés a bases de dades utilitzant llenguatges, objectes d’accés i eines de mapatge adequats a les especificacions. | ||
+ | |||
+ | f) Integrar continguts en la lògica d’una aplicació web, desenvolupant components d’accés a dades adequades a les especificacions. | ||
+ | |||
+ | i) Integrar components multimèdia en la interfície d’una aplicació web, realitzant l’anàlisi d’interactivitat, accessibilitat i usabilitat de l’aplicació. | ||
+ | |||
+ | j) Desenvolupar i integrar components programari en l’entorn del servidor web, utilitzant eines i llenguatges específics, per complir les especificacions de | ||
+ | l’aplicació. | ||
+ | |||
+ | w) Realitzar la gestió bàsica per a la creació i funcionament d’una petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional amb sentit de la responsabilitat social. | ||
+ | ==== Subcompetències ==== | ||
+ | MP0485RA1 + MP0485RA3: 99h | ||
+ | |||
+ | MP0485RA1: 84h | ||
+ | |||
+ | MP0485RA3: 15h | ||
+ | === Activitats === | ||
+ | '''A1 - Activitat 1 (52% - 39h)''' | ||
+ | |||
+ | '''A1.1''' | ||
+ | |||
+ | Blocs d’un programa informàtic. | ||
+ | |||
+ | Projectes de desenvolupament d’aplicacions. Entorns integrats de desenvolupament. | ||
+ | |||
+ | Variables. Tipus i utilitat. | ||
+ | |||
+ | Utilització de variables. | ||
+ | |||
+ | Constants. Tipus i utilitat. | ||
+ | |||
+ | Operadors del llenguatge de programació. | ||
+ | |||
+ | Conversions de tipus de dades. | ||
+ | |||
+ | Comentaris al codi. | ||
+ | |||
+ | '''A1.2''' | ||
+ | |||
+ | Fonaments de programació. | ||
+ | |||
+ | Introducció a l’algorísmica. | ||
+ | |||
+ | Disseny d’algorismes. | ||
+ | |||
+ | Prova de programes. | ||
+ | |||
+ | Tipus de dades simples i compostes. | ||
+ | |||
+ | Estructures de selecció. | ||
+ | |||
+ | Estructures de repetició. | ||
+ | |||
+ | Estructures de salt. | ||
+ | |||
+ | Tractament de cadenes. | ||
+ | |||
+ | Depuració d’errors. | ||
+ | |||
+ | Documentació dels programes. | ||
+ | |||
+ | Entorns de desenvolupament de programes. | ||
+ | |||
+ | '''A2 - Activitat 2 (31% - 24h)''' | ||
+ | |||
+ | Analitza els conceptes relacionats amb la programació modular. | ||
+ | |||
+ | Analitza els avantatges i la necessitat de la programació modular. | ||
+ | |||
+ | Aplica el concepte d’anàlisi descendent en l’elaboració de programes. | ||
+ | |||
+ | Modula correctament els programes realitzats. | ||
+ | |||
+ | Realitza correctament les crides a funcions i la seva parametrització. | ||
+ | |||
+ | Té en compte l’àmbit de les variables en les crides a les funcions. | ||
+ | |||
+ | Prova, depura, comenta i documenta els programes. | ||
+ | |||
+ | Defineix el concepte de llibreries i la seva utilitat. | ||
+ | |||
+ | Utilitza llibreries en l’elaboració de programes. | ||
+ | |||
+ | Coneix les nocions bàsiques de la recursivitat i llurs aplicacions clàssiques. | ||
+ | |||
+ | '''A3 - Activitat 3 (17% - 12h)''' | ||
+ | |||
+ | Reconeix els conceptes relacionats amb fitxers. | ||
+ | |||
+ | Reconeix els diferents tipus de fitxers. | ||
+ | |||
+ | Estableix i diferencia les operacions a realitzar sobre els fitxers en el llenguatge de programació emprat. | ||
+ | |||
+ | Utilitza correctament diferents operacions sobre fitxers. | ||
+ | |||
+ | Modula adequadament els programes que gestionen fitxers. | ||
+ | |||
+ | Dissenya, prova i documenta programes simples que gestionen fitxers. | ||
= Correspondència entre el seminari '''SM3''' i espai d'habilitats '''EH3''' amb l'organització del M03 (UF1, UF2 i UF3) i el M14/M16 (UF1) = | = Correspondència entre el seminari '''SM3''' i espai d'habilitats '''EH3''' amb l'organització del M03 (UF1, UF2 i UF3) i el M14/M16 (UF1) = |
Revisió del 11:52, 16 set 2024
Contingut
Curs 2024-2025
Mòdul professional 0485 - Programació (Seminari SM3: 75h) - Fonaments de Programació
COMPETÈNCIES PROFESSIONALS,PERSONALS I SOCIALS
a) Configurar i explotar sistemes informàtics, adaptant la configuració lògica del sistema segons les necessitats d’ús i els criteris establerts.
e) Desenvolupar aplicacions web amb accés a bases de dades utilitzant llenguatges, objectes d’accés i eines de mapatge adequats a les especificacions.
f) Integrar continguts en la lògica d’una aplicació web, desenvolupant components d’accés a dades adequades a les especificacions.
i) Integrar components multimèdia en la interfície d’una aplicació web, realitzant l’anàlisi d’interactivitat, accessibilitat i usabilitat de l’aplicació.
j) Desenvolupar i integrar components programari en l’entorn del servidor web, utilitzant eines i llenguatges específics, per complir les especificacions de l’aplicació.
w) Realitzar la gestió bàsica per a la creació i funcionament d’una petita empresa i tenir iniciativa en la seva activitat professional amb sentit de la responsabilitat social.
Subcompetències
MP0485RA1 + MP0485RA3: 99h
MP0485RA1: 84h
MP0485RA3: 15h
Activitats
A1 - Activitat 1 (52% - 39h)
A1.1
Blocs d’un programa informàtic.
Projectes de desenvolupament d’aplicacions. Entorns integrats de desenvolupament.
Variables. Tipus i utilitat.
Utilització de variables.
Constants. Tipus i utilitat.
Operadors del llenguatge de programació.
Conversions de tipus de dades.
Comentaris al codi.
A1.2
Fonaments de programació.
Introducció a l’algorísmica.
Disseny d’algorismes.
Prova de programes.
Tipus de dades simples i compostes.
Estructures de selecció.
Estructures de repetició.
Estructures de salt.
Tractament de cadenes.
Depuració d’errors.
Documentació dels programes.
Entorns de desenvolupament de programes.
A2 - Activitat 2 (31% - 24h)
Analitza els conceptes relacionats amb la programació modular.
Analitza els avantatges i la necessitat de la programació modular.
Aplica el concepte d’anàlisi descendent en l’elaboració de programes.
Modula correctament els programes realitzats.
Realitza correctament les crides a funcions i la seva parametrització.
Té en compte l’àmbit de les variables en les crides a les funcions.
Prova, depura, comenta i documenta els programes.
Defineix el concepte de llibreries i la seva utilitat.
Utilitza llibreries en l’elaboració de programes.
Coneix les nocions bàsiques de la recursivitat i llurs aplicacions clàssiques.
A3 - Activitat 3 (17% - 12h)
Reconeix els conceptes relacionats amb fitxers.
Reconeix els diferents tipus de fitxers.
Estableix i diferencia les operacions a realitzar sobre els fitxers en el llenguatge de programació emprat.
Utilitza correctament diferents operacions sobre fitxers.
Modula adequadament els programes que gestionen fitxers.
Dissenya, prova i documenta programes simples que gestionen fitxers.
Correspondència entre el seminari SM3 i espai d'habilitats EH3 amb l'organització del M03 (UF1, UF2 i UF3) i el M14/M16 (UF1)
Organització del mòdul 3 (UF1, UF2 i UF3) i el mòdul 14 (UF1) de DAW
Organització del mòdul 3 (UF1, UF2 i UF3) i el mòdul 16 (UF1) d'ASIX
Calendari del curs 2023-2024 per setmanes
Per a saber a quines dates correspon cada setmana:
Correspondència entre el SM3 i l'EH3 amb les unitats formatives M03UF1, M03UF2 i M03UF3
ASIX
DAW / DAM
40% de l'EH3 (Resultats d'aprenentatge M03UF1)
40% del SM3 (Continguts M03UF1)
25% de l'EH3 (Resultats d'aprenentatge M03UF2)
25% del SM3 (Continguts M03UF2)
20% de l'EH3 (Resultats d'aprenentatge M03UF3)
20% del SM3 (Continguts M03UF3)
15% de l'EH3 (Resultats d'aprenentatge de sistemes encastats) Es farà servir emulador TinkerCad i Wokwi. Físicament Arduino, robot i Raspberry Pi W.
* Conèixer les aplicacions i metodologia de desenvolupament dels sistemes encastats. * Conèixer l'arquitectura del maquinari d'un sistema encastat. * Conèixer els models de programació d'un sistema encastat. * Saber desenvolupar una aplicació bàsica que faci ús de les funcionalitats mínimes d'un sistema encastat. * Utilitzar biblioteques de programació en aquests sistemes. * Conèixer les eines més utilitzades per a desenvolupar i avaluar una aplicació per a un sistema encastat. * Depurar programari en sistemes encastats.
15% del SM3 (Continguts de sistemes encastats) Es farà servir emulador TinkerCad i Wokwi. Físicament Arduino, robot i Raspberry Pi W.
* Introducció als sistemes encastats * Maquinari d'un sistema encastat * Programari i models de programació d'un sistema encastat * Sistemes operatius per a sistemes encastats * Eines de testeig i avaluació de sistemes encastats