Diferència entre revisions de la pàgina «SMX. Presentació d'Introducció a la programació. Curs 2019-2020»

De binefa.com
Salta a la navegació Salta a la cerca
m
Línia 1: Línia 1:
 
= Mòdul professional: Introducció a la programació =
 
= Mòdul professional: Introducció a la programació =
 
Durada: 66 hores.
 
Durada: 66 hores.
 +
 +
Associat al cicle CFGM Sistemes microinformàtics i xarxes (CFPM IC10)
  
 
Unitats formatives que el componen:
 
Unitats formatives que el componen:

Revisió del 11:11, 10 set 2019

Mòdul professional: Introducció a la programació

Durada: 66 hores.

Associat al cicle CFGM Sistemes microinformàtics i xarxes (CFPM IC10)

Unitats formatives que el componen:

UF1: Introducció a la programació: 66 hores

UF1: Introducció a la programació

Resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació

1. Reconeix l'estructura d'un programa informàtic, identificant i relacionant els elements propis del llenguatge de programació utilitzat.

1.1. Identifica els blocs que componen l'estructura d'un programa informàtic.

1.2. Crea programes utilitzant entorns integrats de desenvolupament.

1.3. Identifica els diferents tipus de variables i la utilitat específica de cadascun.

1.4. Modifica el codi d'un programa per crear i utilitzar variables.

1.5. Crea i utilitza constants i cadenes literals.

1.6. Classifica, reconeix i utilitza els operadors del llenguatge.

1.7. Segueix les normes essencials d’una programació estructurada.


2. Utilitza correctament tipus de dades simples i compostes emprant les estructures de control adients.

2.1. Escriu algorismes simples.

2.2. Escriu i prova programes senzills reconeixent i aplicant els fonaments de la programació.

2.3. Utilitza estructures de dades simples.

2.4. Escriu i prova codi que faci ús de les estructures de selecció.

2.5. Realitza operacions bàsiques i de tractament de caràcters.

2.6. Utilitza funcions de les llibreries que proporciona el llenguatge de programació.

2.7. Comenta i documenta adequadament els programes realitzats.

Continguts

1. Estructura d’un programa informàtic:

1.1. Blocs d’un programa informàtic.

1.2. Entorns de desenvolupament i programació.

1.3. Variables. Tipus i utilitat.

1.4. Utilització de variables.

1.5. Constants. Tipus i utilització.

1.6. Operadors del llenguatge de programació.

1.7. Fonaments de programació estructurada.


2. Tipus de dades simples i compostes. Programació estructurada:

2.1. Introducció a l’algorísmica.

2.2. Disseny d’algorismes bàsics.

2.3. Prova de programes.

2.4. Tipus de dades simples i compostes.

2.5. Estructures de selecció.

2.6. Tractament de caràcters.

2.7. Comentaris al codi.

2.8. Documentació dels programes.