Diferència entre revisions de la pàgina «2n SMX-B per dies. Curs 2020-2021»
(Hi ha 19 revisions intermèdies del mateix usuari que no es mostren) | |||
Línia 12: | Línia 12: | ||
= Algunes classes = | = Algunes classes = | ||
+ | == 20210526 (2h presencial) == | ||
+ | [[Projecte Final de 2n d'SMX - Curs 2020-2021]] | ||
+ | |||
+ | == 20210519 (2h presencial) == | ||
+ | [[Projecte Final de 2n d'SMX - Curs 2020-2021]] | ||
+ | |||
+ | == 20210512 (2h presencial) == | ||
+ | [[Projecte Final de 2n d'SMX - Curs 2020-2021]] | ||
+ | |||
+ | == 20210505 '''Comença el projecte final ''' (2h presencial) == | ||
+ | [[Projecte Final de 2n d'SMX - Curs 2020-2021]] | ||
+ | |||
+ | [[Projecte Joan Sanahuja - 2n SMX-A Curs 2020-2021]] | ||
+ | |||
+ | == 20210421 (2h síncrona) '''Examen ordinària M14UF1''' == | ||
+ | [https://meet.google.com/hhy-jrji-dco Teleconferència per a quan ho demani el professor] | ||
+ | |||
+ | Feu aquest exercici (diagrama de flux, edublocks i Python sobre onlinegdb): | ||
+ | === Pes ideal === | ||
+ | El nom de el programa és '''SMX2B_endocrinologia_1rCognom_2nCognom_Nom''' | ||
+ | |||
+ | Enunciat: | ||
+ | |||
+ | El servei d'endocrinologia d'un hospital necessita un programa per calcular el pes recomanat d'una persona. | ||
+ | Feu un programa que llegeixi l'altura en centímetres, l'edat de la persona i realitzi el càlcul del pes recomanat segons la següent fórmula: | ||
+ | |||
+ | Pes = (alçada en centímetres-100 + 10% de l'edat) * 0,9 | ||
+ | |||
+ | [https://binefa.cat/smx2021/b/20210421/parentesis.png Pista de com fer parèntesis amb edublocks] | ||
+ | |||
+ | == 20210414 (2h presencial) == | ||
+ | [https://binefa.cat/smx2021/b/20210414/ Alguns codis explicats avui] | ||
+ | |||
+ | === Exercici d'endevinar un número === | ||
+ | Feu un programa que tingui aquest comportament (us podeu basar en [https://binefa.cat/smx2021/a/20210326/aleatorietat.xml aleatorietat.xml]): | ||
+ | L'ordinador ha pensat un 30 | ||
+ | |||
+ | Poseu un valor entre 0 i 100: 50 | ||
+ | Poseu un valor entre 0 i 50: 20 | ||
+ | Poseu un valor entre 20 i 50: 30 | ||
+ | |||
+ | Enhorabona! Ho heu encertat en 3 cops | ||
+ | |||
+ | Us proposem l'ús d'aquestes variables: | ||
+ | numPensatOrdinador | ||
+ | numEntratUsuari | ||
+ | nMax | ||
+ | nMin | ||
+ | nCmpt | ||
+ | |||
+ | * Diagrama de flux | ||
+ | |||
+ | * Programa funcionant amb [https://app.edublocks.org/ EduBlocks] | ||
+ | |||
+ | * Programa en Python (incloent-hi una captura del programa funcionant) | ||
+ | |||
+ | Pista: | ||
+ | |||
+ | [[Image:SmxAleatori01.png|center|Aleatorietat]] | ||
+ | |||
+ | import random | ||
+ | |||
+ | nNunPensatPerOrdinador = random.randrange(0,101) | ||
+ | print("L'ordinador ha pensat un " + str(nNunPensatPerOrdinador)) | ||
+ | |||
+ | [[Image:SmxAleatorietat02.png|center|Aleatorietat. 2a pista]] | ||
+ | |||
+ | === Joc d'atzar '''La 6/49''' === | ||
+ | * ''ex649.1'') Heu de fer sortir 6 números entre el número 1 i el 49. | ||
+ | |||
+ | * ''ex649.2'') El programa us ha de preguntar quantes combinacions de 6 números, entre 1 i 49, ha de presentar. Feu servir un bucle de tipus '''while'''. | ||
+ | |||
+ | * ''ex649.3'') El programa us ha de preguntar quantes combinacions de 6 números, entre 1 i 49, ha de presentar. Feu servir un bucle de tipus '''for'''. | ||
+ | |||
+ | == 20210407 (2h presencial) == | ||
+ | [https://binefa.cat/smx2021/b/20210407/ Alguns codis comentats avui] | ||
+ | |||
+ | === Programa_càlcul_segons=== | ||
+ | El nom de el programa és--> '''CALCUL_SEGONS_Cognom1_Cognom2_Nom_SMX2B''' | ||
+ | |||
+ | 1r) Demaneu per teclat una hora en hores, minuts i segons (dades enteres -''int''-). | ||
+ | |||
+ | 2n) Calculeu quants segons han passat des de les 0: 0: 0 hores. | ||
+ | |||
+ | 3r) Mostreu per pantalla el resultat (dada entera -''int''-). | ||
+ | |||
+ | '''''Nota''': S'assumiu que l'hora introduïda és correcta.'' | ||
+ | |||
+ | === Exercici de bucles === | ||
+ | Feu un programa que us demani un número i mostri els 100 números següents, començant pel que introduïu pel teclat. | ||
+ | |||
+ | Feu primer el diagrama de flux, implementeu-ho en [https://app.edublocks.org/ EduBlocks] i després convertint-ho a Python. Proveu el codi en Python a [https://www.onlinegdb.com/ onlinegdb.com] | ||
+ | |||
== 20210324 (2h presencial) == | == 20210324 (2h presencial) == | ||
+ | [https://binefa.cat/smx2021/b/20210324/ Alguns codis comentats avui] | ||
+ | |||
=== Programa_qualificacions === | === Programa_qualificacions === | ||
Revisió de 17:25, 30 juny 2021
Contingut
- 1 Horari a partir del 18 de gener
- 2 Teleconferència
- 3 Algunes classes
- 3.1 20210526 (2h presencial)
- 3.2 20210519 (2h presencial)
- 3.3 20210512 (2h presencial)
- 3.4 20210505 Comença el projecte final (2h presencial)
- 3.5 20210421 (2h síncrona) Examen ordinària M14UF1
- 3.6 20210414 (2h presencial)
- 3.7 20210407 (2h presencial)
- 3.8 20210324 (2h presencial)
- 3.9 20210303 (2h presencial)
- 3.10 20210224 (2h síncrona)
- 3.11 20210217 (2h presencial)
- 3.12 20210210 (2h presencial)
- 3.13 20210203 (2h presencial)
- 3.14 20210127 (2h síncrona per confinament)
- 3.15 20210120 (2h presencial)
- 3.16 20210115 (1h síncrona)
- 3.17 20210112 (1h presencial)
- 3.18 20201218 (1h síncrona)
- 3.19 20201215 (1h presencial)
- 3.20 20201211 (1h síncrona)
- 3.21 20201204 (1h síncrona) Darrer dia de lliurament
- 3.22 20201201 (1h presencial)
- 3.23 20201127 (1h síncrona)
- 3.24 20201124 (1h presencial)
- 3.25 20201120 (1h síncrona)
- 3.26 20201117 (1h presencial)
- 3.27 20201113 (1h síncrona)
- 3.28 20201110 (1h presencial)
- 3.29 20201104
- 3.30 20201028
- 3.31 20201021
- 3.32 20201014
- 3.33 20200930
- 3.34 20200925
- 3.35 20200922
- 3.36 20200916
Horari a partir del 18 de gener
Teleconferència
Adreça de la teleconferència al curs 2020-2021
Heu d'entrar amb les credencials de la NET. Si feu la sol·licitud des d'un compte extern serà denegat l'accés.
Llista de 2n d'SMX-B 2020-2021
Carpetes compartides 2n d'SMX-B. Curs 2020-2021
Algunes classes
20210526 (2h presencial)
Projecte Final de 2n d'SMX - Curs 2020-2021
20210519 (2h presencial)
Projecte Final de 2n d'SMX - Curs 2020-2021
20210512 (2h presencial)
Projecte Final de 2n d'SMX - Curs 2020-2021
20210505 Comença el projecte final (2h presencial)
Projecte Final de 2n d'SMX - Curs 2020-2021
Projecte Joan Sanahuja - 2n SMX-A Curs 2020-2021
20210421 (2h síncrona) Examen ordinària M14UF1
Teleconferència per a quan ho demani el professor
Feu aquest exercici (diagrama de flux, edublocks i Python sobre onlinegdb):
Pes ideal
El nom de el programa és SMX2B_endocrinologia_1rCognom_2nCognom_Nom
Enunciat:
El servei d'endocrinologia d'un hospital necessita un programa per calcular el pes recomanat d'una persona. Feu un programa que llegeixi l'altura en centímetres, l'edat de la persona i realitzi el càlcul del pes recomanat segons la següent fórmula:
Pes = (alçada en centímetres-100 + 10% de l'edat) * 0,9
Pista de com fer parèntesis amb edublocks
20210414 (2h presencial)
Exercici d'endevinar un número
Feu un programa que tingui aquest comportament (us podeu basar en aleatorietat.xml):
L'ordinador ha pensat un 30 Poseu un valor entre 0 i 100: 50 Poseu un valor entre 0 i 50: 20 Poseu un valor entre 20 i 50: 30 Enhorabona! Ho heu encertat en 3 cops
Us proposem l'ús d'aquestes variables:
numPensatOrdinador numEntratUsuari nMax nMin nCmpt
- Diagrama de flux
- Programa funcionant amb EduBlocks
- Programa en Python (incloent-hi una captura del programa funcionant)
Pista:
import random nNunPensatPerOrdinador = random.randrange(0,101) print("L'ordinador ha pensat un " + str(nNunPensatPerOrdinador))
Joc d'atzar La 6/49
- ex649.1) Heu de fer sortir 6 números entre el número 1 i el 49.
- ex649.2) El programa us ha de preguntar quantes combinacions de 6 números, entre 1 i 49, ha de presentar. Feu servir un bucle de tipus while.
- ex649.3) El programa us ha de preguntar quantes combinacions de 6 números, entre 1 i 49, ha de presentar. Feu servir un bucle de tipus for.
20210407 (2h presencial)
Programa_càlcul_segons
El nom de el programa és--> CALCUL_SEGONS_Cognom1_Cognom2_Nom_SMX2B
1r) Demaneu per teclat una hora en hores, minuts i segons (dades enteres -int-).
2n) Calculeu quants segons han passat des de les 0: 0: 0 hores.
3r) Mostreu per pantalla el resultat (dada entera -int-).
Nota: S'assumiu que l'hora introduïda és correcta.
Exercici de bucles
Feu un programa que us demani un número i mostri els 100 números següents, començant pel que introduïu pel teclat.
Feu primer el diagrama de flux, implementeu-ho en EduBlocks i després convertint-ho a Python. Proveu el codi en Python a onlinegdb.com
20210324 (2h presencial)
Programa_qualificacions
El nom de el programa és--> QUALIFICACIONS_Cognom1_Cognom2_Nom_SMX2B
Es desitja llegir 10 qualificacions acceptant únicament les qualificacions que estiguin a l'interval (ventall de valors) de 0 a 10.
Programa_càlcul_segons
El nom de el programa és--> CALCUL_SEGONS_Cognom1_Cognom2_Nom_SMX2B
1r) Demaneu per teclat una hora en hores, minuts i segons (dades enteres -int-).
2n) Calculeu quants segons han passat des de les 0: 0: 0 hores.
3r) Mostreu per pantalla el resultat (dada entera -int-).
Nota: S'assumiu que l'hora introduïda és correcta.
20210303 (2h presencial)
Fem l'exercici de l'enunciat present al dia anterior.
Següent enunciat (topping)
Escriu un programa que respongui a un usuari que vol comprar un gelat en una coneguda marca de menjar ràpid. He de trobar quant li costarà en funció del topping que triï.
• El gelat sense topping costa 1.90 €.
• El topping d'oreig costa 1 €.
• El topping de KitKat costa 1.50 €.
• El topping de brownie costa 0.75 €.
• El topping de lacasitos costa 0.95 €.
• En cas de no disposar del topping sol·licitat per l'usuari el programa escriurà per pantalla "No tenim aquest topping, ho sentim".I a continuació haurà d'informar del preu del gelat sense cap topping.
Finalment, el programa escriu per pantalla el preu del gelat amb el topping seleccionat (o cap).
20210224 (2h síncrona)
Fem l'exercici de l'enunciat present al dia anterior.
20210217 (2h presencial)
Exercici
Un magatzem disposa de tres tipus de canonades a disposició del client. Feu un programa que calculi el cost total en euros, d'una comanda en funció del sol·licitat pel client:
Canonada d' 1 metre --------------> 1 €
Canonada de 5 metres -------------> 5 €
Canonada de 10 metres ----------> 10 €
Per sortir del programa haureu de prémer 0.
Com sempre:
- Diagrama de flux
- Implementació amb Scratch
- Implementació en Python
20210210 (2h presencial)
Exercicis
- exNotes01) Feu un programa que calculi la mitjana de les notes de programació. Haurà de preguntar "Primera nota: ", i després "Següent nota: ". El programa acaba de preguntar "Següent nota: " quan s'introdueix un zero. Al finalitzar es presenta la mitjana aritmètica de totes les notes introduïdes.
- exNotes01a) Diagrama de flux
- exNotes01b) Implementació fent servir Scratch o Snap!
- exNotes01c) Implementació fent servir Python
- exNotes02) Feu un programa que calculi la mitjana de les notes de programació. Haurà de preguntar "Primera nota: ", i després "Següent nota: ". El programa acaba de preguntar "Següent nota: " quan s'introdueixen dos zeros consecutius. Al finalitzar es presenta la mitjana aritmètica de totes les notes introduïdes.
- exNotes02a) Diagrama de flux
- exNotes02b) Implementació fent servir Scratch o Snap!
- exNotes02c) Implementació fent servir Python
20210203 (2h presencial)
Exercici
exBotigaLlums) A una botiga de llums, volen comptabilitzar la venda de bombetes:
- Les bombetes de Leds equivalent a la clàssica de 200W valen 20 €.
- Les bombetes de Leds equivalent a la clàssica de 100 W valen 10 €.
- Les bombetes de Leds equivalent a la clàssica de 60W valen 6 €.
- Les bombetes de Leds equivalent a la clàssica de 40W valen 4 €.
El programa ha de preguntar al client, quina bombeta desitja: una de 200W o 100W o 60W o 40W?
El programa ha de comptabilitzar el preu i seguir preguntant i comptabilitzant. El programa finalitza quan el botiguer prem 0 (zero), en aquest cas donarà el preu que el client ha d'abonar durant 5 segons i tornarà a preguntar al nou client.
20210127 (2h síncrona per confinament)
Exercicis de condicions en Python
20210120 (2h presencial)
Comencem Scratch per la pràctica 17.
20210115 (1h síncrona)
Alguns codis comentats a classe, avui (teniu un arxiu .zip amb els primers set codis)
Exercicis de condicions en Python
Els % a Python
%d és per a nombres enters (números sense decimals)
%s és per a cadenes de caràcters (s: string, és a dir, paraules)
%f és per a nombres reals (números amb decimals)
%.5f el que va entre el %. i la lletra f és el nombre de decimals (en aquest cas són 5 decimals)
- Exercici:
Demaneu dos nombres amb decimals (a i b) i presenteu llur suma.
20210112 (1h presencial)
Pràctiques amb Scratch. En recordeu-vos d'anar-les desant a la vostra carpeta compartida al Drive.
20201218 (1h síncrona)
repàs de codis en Python. A on ho vam deixar el darrer dia que vam fer Python.
Exercicis de condicions en Python
20201215 (1h presencial)
Com fer anar la consola de videojocs iNNEXT a Scratch 1.4
20201211 (1h síncrona)
Seguim per aquí. A on ho vam deixar el darrer dia que vam fer Python.
20201204 (1h síncrona) Darrer dia de lliurament
Darrer dia de lliurament del treball del 1r trimestre.
20201201 (1h presencial)
Comencen les correccions de qui hagi acabat el treball del 1r trimestre.
20201127 (1h síncrona)
Estava previst seguir per aquí. Degut a la petició dels alumnes, teniu temps per a desenvolupar el treball final del 1r trimestre.
20201124 (1h presencial)
Explicació del treball del 1r trimestre. Fer amb Snap! o Scratch una felicitació de Nadal o un joc inspirat amb un tema nadalenc.
20201120 (1h síncrona)
Pràctiques d'introducció a Python - SMX
20201117 (1h presencial)
20201113 (1h síncrona)
1r codi de prova:
""" Això són comentaris """ print ("Hola 2n d'SMX-A") # Un altre comentari
Partint de les 10 primeres pàgines d'aquest TutorialPython3.pdf.
1- Què és Python3?
2- El llenguatge Python es compila o s'interpreta? El Python s'interpreta
3- Podríem fer servir el llenguatge Python com a una calculadora?
4 Sumeu en Python 2 + 2
5- Hem d'utilitzar parèntesis en Python?
6- Dividiu 14 entre 7 Python
7- Multipliqueu 4 per 23 en Python
8- Com assignar un valor a una variable en Python?
9- Python pot manipular cadenes de text, com poden ser expressades?
10- Les cadenes de text poden ser concatenades ( enganxades juntes ). Amb amb quin operador?
Pràctiques d'introducció a Python - SMX
20201110 (1h presencial)
20201104
Exercici: L'algorisme 3n+1
Primer feu el diagrama de flux i després l'implementeu amb Snap! o Scratch. Heu de desar les captures del diagrama de flux i el vostre codi.
El problema que es planteja aquí és estudiar un dels algoritmes més clàssics no resolts de la ciència de l'Algorísmica: l'algorisme 3n+1. Considerem el següent algoritme:
- entrar n
- imprimir n (digues n durant 0.5 segons) <-- Dins d'un bucle infinit (per sempre)
- si n =1 aleshores ACABA EL PROGRAMA (atura tot)
- si n es senar aleshores n=3n+1
- en cas contrari, és a dir, si n és parell, aleshores n=n/2
- tornar a la línia d'imprimir n
Per exemple, donat el número 22 el programa imprimiria la següent seqüència de números: 22 11 34 17 52 26 13 40 20 10 5 16 8 4 2 1. Aquesta seqüència rep el nom de cicle del número 22. Aquest és un cicle de longitud 16.
És una conjectura no demostrada que aquest algorisme acaba sempre, és a dir, que el cicle de tot nombre enter és un cicle finit.
Feu un programa que escrigui el cicle d'un número entrat per teclat. Podeu fer servir el programa per investigar cicles grans i cicles petits. Per exemple, els números de la forma 2^n (2,4,8,16,32,64,128, ...) tenen un cicle curt...
20201028
1r Exercici) Feu un programa anomenat 20201028_ex01.xml, una captura anomenada 20201028_ex01.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201028_ex01_flux.png que faci:
- Declareu la variable n. Al prémer la bandera verda s'instancia al valor 0.
- Al prémer la tecla + la variable s'incrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.
- Al prémer la tecla - la variable es decrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.
2n Exercici) Feu un programa anomenat 20201028_ex02.xml, una captura anomenada 20201028_ex02.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201028_ex02_flux.png que faci:
- Pregunti un número del 0 al 10.
- Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.
3r Exercici) Feu un programa anomenat 20201028_ex03.xml, una captura anomenada 20201028_ex03.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201028_ex03_flux.png que faci (aprofiteu l'exercici anterior):
- Pregunti un número del 0 al 10.
- Si el número és inferior a 0 o superior a 10, el programa ens indicarà que som fora del ventall de valors permesos i ens tornarà a preguntar fins que escrivim un valor entre 0 i 10, ambdós inclosos.
- Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.
20201021
Exercici) Emprant Snap! feu un programa que llegeixi un any i us digui si és de traspàs. (Considerarem any és de traspàs si és un número divisible per 4, però no si és divisible per 100, excepte que també sigui divisible per 400). El nom d'aquest programa serà any_traspas i es desarà com a any_traspas.xml.
Exemples d'anys de traspàs: 2020, 2000
Exemples d'anys que no són de traspàs: 2021, 1900
Per a verificar en línia si un any és de traspàs o no
20201014
20200930
Captures del comptador emprant variable
20200925
Editor de diagrames de flux en línia
20200922
Repàs d'ordres del sistema operatiu GNU/Linux - 2a setmana del curs 2020-2021