Diferència entre revisions de la pàgina «2n SMX-A per dies. Curs 2020-2021»
Línia 28: | Línia 28: | ||
* T – Tots els públics. | * T – Tots els públics. | ||
− | * M – Majors de 13 anys. | + | * M – Majors o igual de 13 anys. |
− | * J – Majors de 16 anys. | + | * J – Majors o igual de 16 anys. |
− | * A – Majors de 18 anys. | + | * A – Majors o igual de 18 anys. |
El programa demanarà la lletra que determina la qualificació de la pel·lícula i l’edat de l'espectador per, a continuació, mostrar per pantalla si aquest pot passar a la sala o no. | El programa demanarà la lletra que determina la qualificació de la pel·lícula i l’edat de l'espectador per, a continuació, mostrar per pantalla si aquest pot passar a la sala o no. |
Revisió del 17:31, 29 gen 2021
Contingut
- 1 Horari a partir del 18 de gener
- 2 Teleconferència
- 3 Algunes classes
- 3.1 20210129 (2h presencial)
- 3.2 20210122 (2h presencial)
- 3.3 20210120 (1h síncrona)
- 3.4 20210115 (1h presencial)
- 3.5 20210113 (1h síncrona)
- 3.6 20201218 (1h presencial)
- 3.7 20201216 (1h síncrona)
- 3.8 20201211 (1h presencial)
- 3.9 20201204 (1h presencial) Darrer dia de lliurament
- 3.10 20201202 (1h síncrona)
- 3.11 20201127 (1h presencial)
- 3.12 20201125 (1h síncrona)
- 3.13 20201120 (1h presencial)
- 3.14 20201118 (síncrona)
- 3.15 20201113 (presencial)
- 3.16 20201111 (síncrona)
- 3.17 20201106
- 3.18 20201030
- 3.19 20201023
- 3.20 20201016
- 3.21 20201009
- 3.22 20201002
- 3.23 20200925
- 3.24 20200922
- 3.25 20200918
Horari a partir del 18 de gener
Teleconferència
Adreça de la teleconferència al curs 2020-2021
Heu d'entrar amb les credencials de la NET. Si feu la sol·licitud des d'un compte extern serà denegat l'accés.
Llista de 2n d'SMX-A 2020-2021
Algunes classes
20210129 (2h presencial)
- 1a hora: Seguim fent Python
Exercicis de condicions en Python (Podeu consultar la teoria a Condicionals amb Python)
Alguns codis fets avui. Recordeu de treure l'extensió .txt quan ho baixeu (amb botó dret, anomena i desa l'enllaç)
Provador de codis en línia: onlinegdb.com
- 2a hora: Diagrames de flux i Scratch
Exercici a fer amb Scratch. Accés al cinema
A partir de la qualificació d'una pel·lícula i l'edat de l'espectador, indicar si aquest pot o no passar.
Qualificacions de les pel·lícules:
- T – Tots els públics.
- M – Majors o igual de 13 anys.
- J – Majors o igual de 16 anys.
- A – Majors o igual de 18 anys.
El programa demanarà la lletra que determina la qualificació de la pel·lícula i l’edat de l'espectador per, a continuació, mostrar per pantalla si aquest pot passar a la sala o no.
El programa ha de controlar que la qualificació de la pel·lícula sigui T, M, J o A. Qualsevol altra entrada no serà vàlida.
20210122 (2h presencial)
- 1a hora: Diagrames de flux i Scratch
- 2a hora: Seguim fent Python
Alguns codis fets avui. Recordeu de treure l'extensió .txt quan ho baixeu (amb botó dret, anomena i desa l'enllaç)
Provador de codis en línia: onlinegdb.com
Condicionals en Python
Exercicis de condicions en Python
Estructures repetitives, o bucles, en Python
Pràctiques d'introducció a Python . Part 3 - SMX
Exercicis d'estructures de control repetitives en Python
20210120 (1h síncrona)
Exercicis de condicions en Python
Exercici per dur fet de casa
Demaneu dos nombres amb decimals (a i b) i presenteu llur suma.
20210115 (1h presencial)
Pràctiques amb Scratch. En recordeu-vos d'anar-les desant a la vostra carpeta compartida al Drive.
20210113 (1h síncrona)
Alguns codis fets a classe, avui
repàs de codis en Python. A on ho vam deixar el darrer dia que vam fer Python.
Exercicis de condicions en Python
Els % a Python
%d és per a nombres enters (números sense decimals)
%s és per a cadenes de caràcters (s: string, és a dir, paraules)
%f és per a nombres reals (números amb decimals)
%.5f el que va entre el %. i la lletra f és el nombre de decimals (en aquest cas són 5 decimals)
20201218 (1h presencial)
Com fer anar la consola de videojocs iNNEXT a Scratch 1.4
20201216 (1h síncrona)
Introducció a alguns programes en Python. A on ho vam deixar el darrer dia que vam fer Python.
20201211 (1h presencial)
Seguim amb l'Scratch
20201204 (1h presencial) Darrer dia de lliurament
Darrer dia de lliurament del treball del 1r trimestre
20201202 (1h síncrona)
Comencen les correccions de qui hagi acabat el treball del 1r trimestre.
20201127 (1h presencial)
Feu amb Snap! o Scratch una felicitació de Nadal o un joc inspirat amb un tema nadalenc.
Aneu al vostre Drive de la NET de l'escola i compartiu una carpeta amb en Carles Olivé i en Jordi Binefa. Aquí hi deixareu el vostre codi .sb, .sb2 o .xml i el vídeo curt que demostra el funcionament del teu treball.
20201125 (1h síncrona)
Explicació del treball del 1r trimestre. Fer amb Snap! o Scratch una felicitació de Nadal o un joc inspirat amb un tema nadalenc.
20201120 (1h presencial)
Exemple de percentatges, fruit d'un dubte preguntat a classe.
20201118 (síncrona)
1r codi de prova:
""" Això són comentaris """ print ("Hola 2n d'SMX-A") # Un altre comentari
Partint de les 10 primeres pàgines d'aquest Tutorial de Python 3. 1- Què és Python3?
2- El llenguatge Python es compila o s'interpreta? S'interpreta
3- Podríem fer servir el llenguatge Python com a una calculadora?
4 Sumeu en Python 2 + 2
5- Hem d'utilitzar parèntesis en Python?
6- Dividiu 14 entre 7 Python
7- Multipliqueu 4 per 23 en Python
8- Com assignar un valor a una variable en Python?
9- Python pot manipular cadenes de text, com poden ser expressades?
10- Les cadenes de text poden ser concatenades ( enganxades juntes ). Amb amb quin operador?
Pràctiques d'introducció a Python - SMX
20201113 (presencial)
Pràctiques d'Scratch des de p10 fins a p12.
20201111 (síncrona)
1r codi de prova:
""" Això són comentaris """ print ("Hola 2n d'SMX-A") # Un altre comentari
Partint de les 10 primeres pàgines d'aquest TutorialPython3.pdf. 1- Què és Python3?
2- El llenguatge Python es compila o s'interpreta?
3- Podríem fer servir el llenguatge Python com a una calculadora?
4 Sumeu en Python 2 + 2
5- Hem d'utilitzar parèntesis en Python?
6- Dividiu 14 entre 7 Python
7- Multipliqueu 4 per 23 en Python
8- Com assignar un valor a una variable en Python?
9- Python pot manipular cadenes de text, com poden ser expressades?
10- Les cadenes de text poden ser concatenades ( enganxades juntes ). Amb amb quin operador?
Pràctiques d'introducció a Python - SMX
20201106
Exercici: L'algorisme 3n+1
Primer feu el diagrama de flux i després l'implementeu amb Snap! o Scratch. Heu de desar les captures del diagrama de flux i el vostre codi.
El problema que es planteja aquí és estudiar un dels algoritmes més clàssics no resolts de la ciència de l'Algorísmica: l'algorisme 3n+1. Considerem el següent algoritme:
- entrar n
- imprimir n (digues n durant 0.5 segons) <-- Dins d'un bucle infinit (per sempre)
- si n =1 aleshores ACABA EL PROGRAMA (atura tot)
- si n es senar aleshores n=3n+1
- en cas contrari, és a dir, si n és parell, aleshores n=n/2
- tornar a la línia d'imprimir n
Per exemple, donat el número 22 el programa imprimiria la següent seqüència de números: 22 11 34 17 52 26 13 40 20 10 5 16 8 4 2 1. Aquesta seqüència rep el nom de cicle del número 22. Aquest és un cicle de longitud 16.
És una conjectura no demostrada que aquest algorisme acaba sempre, és a dir, que el cicle de tot nombre enter és un cicle finit.
Feu un programa que escrigui el cicle d'un número entrat per teclat. Podeu fer servir el programa per investigar cicles grans i cicles petits. Per exemple, els números de la forma 2^n (2,4,8,16,32,64,128, ...) tenen un cicle curt...
20201030
1r Exercici) Feu un programa anomenat 20201030_ex01.xml, una captura anomenada 20201030_ex01.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201030_ex01_flux.png que faci:
- Declareu la variable n. Al prémer la bandera verda s'instancia al valor 0.
- Al prémer la tecla + la variable s'incrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.
- Al prémer la tecla - la variable es decrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.
2n Exercici) Feu un programa anomenat 20201030_ex02.xml, una captura anomenada 20201030_ex02.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201030_ex02_flux.png que faci:
- Pregunti un número del 0 al 10.
- Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.
3r Exercici) Feu un programa anomenat 20201030_ex03.xml, una captura anomenada 20201030_ex03.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201030_ex03_flux.png que faci (aprofiteu l'exercici anterior):
- Pregunti un número del 0 al 10.
- Si el número és inferior a 0 o superior a 10, el programa ens indicarà que som fora del ventall de valors permesos i ens tornarà a preguntar fins que escrivim un valor entre 0 i 10, ambdós inclosos.
- Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.
20201023
Exercici) Emprant Snap! feu un programa que llegeixi un any i us digui si és de traspàs. (Considerarem any és de traspàs si és un número divisible per 4, però no si és divisible per 100, excepte que també sigui divisible per 400). El nom d'aquest programa serà any_traspas i es desarà com a any_traspas.xml.
Exemples d'anys de traspàs: 2020, 2000
Exemples d'anys que no són de traspàs: 2021, 1900
Per a verificar en línia si un any és de traspàs o no
20201016
20201009
Repàs del dia anterior
20201002
Adreça de la teleconferència 2n d'octubre
20200925
Editor de diagrames de flux en línia
20200922
Repàs d'ordres del sistema operatiu GNU/Linux - 2a setmana del curs 2020-2021