Diferència entre revisions de la pàgina «2n SMX-A per dies. Curs 2020-2021»

De binefa.com
Salta a la navegació Salta a la cerca
Línia 5: Línia 5:
  
 
= Algunes classes =
 
= Algunes classes =
 +
== 20210120 (1h síncrona) ==
 +
=== '''Exercici per dur fet de casa''' ===
 +
Demaneu dos nombres amb decimals (a i b) i presenteu llur suma.
 +
 
== 20210113 (1h síncrona) ==
 
== 20210113 (1h síncrona) ==
 
[https://binefa.cat/smx2021/a/20210113/ Alguns codis fets a classe, avui]
 
[https://binefa.cat/smx2021/a/20210113/ Alguns codis fets a classe, avui]

Revisió del 19:57, 13 gen 2021

Teleconferència

Heu d'entrar amb les credencials de la NET. Si feu la sol·licitud des d'un compte extern serà denegat l'accés.

Adreça de la teleconferència al curs 2020-2021

Algunes classes

20210120 (1h síncrona)

Exercici per dur fet de casa

Demaneu dos nombres amb decimals (a i b) i presenteu llur suma.

20210113 (1h síncrona)

Alguns codis fets a classe, avui

repàs de codis en Python. A on ho vam deixar el darrer dia que vam fer Python.

Condicionals amb Python

Exercicis de condicions en Python

Els % a Python

%d és per a nombres enters (números sense decimals)

%s és per a cadenes de caràcters (s: string, és a dir, paraules)

%f és per a nombres reals (números amb decimals)

%.5f el que va entre el %. i la lletra f és el nombre de decimals (en aquest cas són 5 decimals)

20201218 (1h presencial)

Com fer anar la consola de videojocs iNNEXT a Scratch 1.4

20201216 (1h síncrona)

Introducció a alguns programes en Python. A on ho vam deixar el darrer dia que vam fer Python.

Condicionals amb Python

20201211 (1h presencial)

Seguim amb l'Scratch

20201204 (1h presencial) Darrer dia de lliurament

Darrer dia de lliurament del treball del 1r trimestre

20201202 (1h síncrona)

Comencen les correccions de qui hagi acabat el treball del 1r trimestre.

20201127 (1h presencial)

Feu amb Snap! o Scratch una felicitació de Nadal o un joc inspirat amb un tema nadalenc.

Aneu al vostre Drive de la NET de l'escola i compartiu una carpeta amb en Carles Olivé i en Jordi Binefa. Aquí hi deixareu el vostre codi .sb, .sb2 o .xml i el vídeo curt que demostra el funcionament del teu treball.

Codis comentats avui

20201125 (1h síncrona)

Explicació del treball del 1r trimestre. Fer amb Snap! o Scratch una felicitació de Nadal o un joc inspirat amb un tema nadalenc.

20201120 (1h presencial)

Exemple de percentatges, fruit d'un dubte preguntat a classe.

20201118 (síncrona)

Material penjat el dia d'avui

Eina de programació en línia

1r codi de prova:

"""
Això són comentaris
"""
print ("Hola 2n d'SMX-A")  # Un altre comentari

Partint de les 10 primeres pàgines d'aquest Tutorial de Python 3. 1- Què és Python3?

2- El llenguatge Python es compila o s'interpreta? S'interpreta

3- Podríem fer servir el llenguatge Python com a una calculadora?

4 Sumeu en Python 2 + 2

5- Hem d'utilitzar parèntesis en Python?

6- Dividiu 14 entre 7 Python

7- Multipliqueu 4 per 23 en Python

8- Com assignar un valor a una variable en Python?

9- Python pot manipular cadenes de text, com poden ser expressades?

10- Les cadenes de text poden ser concatenades ( enganxades juntes ). Amb amb quin operador?

Pràctiques d'introducció a Python - SMX

20201113 (presencial)

Pràctiques d'Scratch des de p10 fins a p12.

20201111 (síncrona)

Eina de programació en línia

1r codi de prova:

"""
Això són comentaris
"""
print ("Hola 2n d'SMX-A")  # Un altre comentari

Partint de les 10 primeres pàgines d'aquest TutorialPython3.pdf. 1- Què és Python3?

2- El llenguatge Python es compila o s'interpreta?

3- Podríem fer servir el llenguatge Python com a una calculadora?

4 Sumeu en Python 2 + 2

5- Hem d'utilitzar parèntesis en Python?

6- Dividiu 14 entre 7 Python

7- Multipliqueu 4 per 23 en Python

8- Com assignar un valor a una variable en Python?

9- Python pot manipular cadenes de text, com poden ser expressades?

10- Les cadenes de text poden ser concatenades ( enganxades juntes ). Amb amb quin operador?

Pràctiques d'introducció a Python - SMX

20201106

Exercici: L'algorisme 3n+1

Primer feu el diagrama de flux i després l'implementeu amb Snap! o Scratch. Heu de desar les captures del diagrama de flux i el vostre codi.

El problema que es planteja aquí és estudiar un dels algoritmes més clàssics no resolts de la ciència de l'Algorísmica: l'algorisme 3n+1. Considerem el següent algoritme:

  • entrar n
  • imprimir n (digues n durant 0.5 segons) <-- Dins d'un bucle infinit (per sempre)
  • si n =1 aleshores ACABA EL PROGRAMA (atura tot)
  • si n es senar aleshores n=3n+1
  • en cas contrari, és a dir, si n és parell, aleshores n=n/2
  • tornar a la línia d'imprimir n

Per exemple, donat el número 22 el programa imprimiria la següent seqüència de números: 22 11 34 17 52 26 13 40 20 10 5 16 8 4 2 1. Aquesta seqüència rep el nom de cicle del número 22. Aquest és un cicle de longitud 16.

És una conjectura no demostrada que aquest algorisme acaba sempre, és a dir, que el cicle de tot nombre enter és un cicle finit.

Feu un programa que escrigui el cicle d'un número entrat per teclat. Podeu fer servir el programa per investigar cicles grans i cicles petits. Per exemple, els números de la forma 2^n (2,4,8,16,32,64,128, ...) tenen un cicle curt...


Material penjat el dia d'avui

20201030

1r Exercici) Feu un programa anomenat 20201030_ex01.xml, una captura anomenada 20201030_ex01.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201030_ex01_flux.png que faci:

  • Declareu la variable n. Al prémer la bandera verda s'instancia al valor 0.
  • Al prémer la tecla + la variable s'incrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.
  • Al prémer la tecla - la variable es decrementa en 1. Durant mig segon apareixerà al personatge.

2n Exercici) Feu un programa anomenat 20201030_ex02.xml, una captura anomenada 20201030_ex02.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201030_ex02_flux.png que faci:

  • Pregunti un número del 0 al 10.
  • Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.

3r Exercici) Feu un programa anomenat 20201030_ex03.xml, una captura anomenada 20201030_ex03.png i una captura del diagrama de flux amb el nom 20201030_ex03_flux.png que faci (aprofiteu l'exercici anterior):

  • Pregunti un número del 0 al 10.
  • Si el número és inferior a 0 o superior a 10, el programa ens indicarà que som fora del ventall de valors permesos i ens tornarà a preguntar fins que escrivim un valor entre 0 i 10, ambdós inclosos.
  • Presenti la taula de multiplicar del número entrat multiplicat des de 0 fins a 10. L'interval de presentació de cada multiplicació serà de mig segon.


Material penjat el dia d'avui

20201023

Exercici) Emprant Snap! feu un programa que llegeixi un any i us digui si és de traspàs. (Considerarem any és de traspàs si és un número divisible per 4, però no si és divisible per 100, excepte que també sigui divisible per 400). El nom d'aquest programa serà any_traspas i es desarà com a any_traspas.xml.

Exemples d'anys de traspàs: 2020, 2000

Exemples d'anys que no són de traspàs: 2021, 1900

Per a verificar en línia si un any és de traspàs o no


Material penjat el dia d'avui

20201016

Codis del dia d'avui

20201009

Codis del dia d'avui

Repàs del dia anterior

20201002

Exercicis fet a classe

Adreça de la teleconferència 2n d'octubre

20200925

Editor de diagrames de flux en línia

20200922

Repàs d'ordres del sistema operatiu GNU/Linux - 2a setmana del curs 2020-2021

20200918

Teleconferència 18 de setembre de 2020

Captura de codis Snap!